29 juli 2014

Allemaal rondjes


Als ik tijd zou hebben, ik zou elke dag tekenen en schilderen. Maar dat is nu eenmaal geen hobby van zo eventjes tussendoor. En omdat ik altijd iets om handen moet hebben, werd het juwelen maken. Op het internet waren een tijd geleden plots de roosjes en juweeltjes in hars gegoten helemaal hip. En dan MOET ik gewoon weten hoe je dat zelf maakt. Ik heb namelijk één groot probleem: steeds te denken dat ik alles zelf kan.

Na uren van zoekwerk naar filmpjes en handleidingen, foeteren en ploeteren... lukte het eindelijk. Dat mondde drie jaar geleden uit in een webshop www.juffrouwjupiter.be


Gekleurde roosjes in hars, zelf gegoten in een mal.
Oorbellen met een afbeelding, 'overgoten met hars'.

                                                                                                                                 
Vorig jaar kreeg ik dan van Femma de vraag of ik een workshop wilde geven. Juwelen gieten in hars was geen optie.
De hars moet zeker 24 uur drogen én het resultaat is zeker niet steeds gegarandeerd. Daarom werkte ik een sessie uit met stickerrondjes van hars. Gewoon het stickertje op een afbeelding kleven en je hebt instant resultaat. Mijn vriendin Katrien zorgde tegelijkertijd voor een machine om badges te maken en de eerste workshop 'Allemaal rondjes' was geboren.


Dat smaakte naar meer. Dus dit jaar geven we opnieuw enkele workshops voor Femma. Intussen hebben we ons gamma aan juweeltjes uitgebreid met glazen rondjes of 'cabochons'. In plaats van hars te gieten, kleven we nu gewoon een glaasje over de afbeelding... met een mooi vergrotend effect als resultaat. Zo maak je in een handomdraai allerlei soorten oorbellen, ringen of halskettingen.


Zelf workshoppen? Op mijn website vind je de nodige info. Hier vind je ook het nodige basismateriaal om (nadien) thuis zelf aan de slag te gaan.

En voor wie niet zelf aan de slag wil? Keuze genoeg in de webshop!
                                                                                

Geen opmerkingen:

Een reactie posten